WITAM SERDECZNIE W MOICH SKROMNYCH PROGACH, ZAPRASZAM, ROZGOŚĆCIE SIĘ ,
DZIĘKUJĘ ZA ODWIEDZINY,
SZCZEGÓLNIE CIESZĄ MNIE WASZE KOMENTARZE ...

Zaglądają do mnie

sobota, 12 marca 2011

jak zrobić kurkę?

To nie jest mój autorski projekt, znalazłam kiedyś w internecie przez przypadek, ale na wielu stronach widziałam podobne.
                              MAŁA KURKA
Na małą kurkę nabieramy 16 oczek i łączymy w kółko.
Przez 8 rzędów przerabiamy półsłupki
w 9 w każdy półsłupek robimy po dwa półsłupki, razem ma być 32
w 10 rzędzie pierwsze 10 oczek po 2 półsłupki a w pozostałe 22 po jednym
 w 11 rzędzie przerabiamy półsłupki bez dobierania
 w 12 rzędzie w 20 oczek ogona po 1 słupku, a w pozostałe półsłupki
w 13 przerabiamy półsłupki bez dobierania (w innym kolorze)
w 14 przerabiamy kolorem głównym w 20 oczek ogona po 2 słupki,( razem ma być 40 słupków), a pozostałe to półsłupki
w 15 same półsłupki znowu w innym kolorze
w 16 w 40 oczek ogona po 2 słupki, a pozostałe to półsłupki
w 17 wykańczamy ozdobnymi oczkami
Głowę kurki zamykamy obrabiając ozdobnie np 3 oczka łańcuszka, 1 oczko ścisłe
Dorabiamy dziób i oczy
                                KURKA DUŻA
Na dużą nabieramy 20 czek i zamykamy w kółko
Przez 11 rzędów przerabiamy półsłupki, po drodze dodajemy 4 oczka, tak aby na koniec 11 rzędu było 24 półsłupki
W 12 rzędzie robimy w 12 pierwszych po 2 słupki, a pozostałe 12 po dwa półśłupki
w 13,14, 15 robimy same półsłupki
w 16 rzędzie robimy 24 słupki  i 24 półsłupki
w 17 i 18 znowu same półsłupki
w 19 w 4 pierwsze po 1 słupku, w 15 po 2 słupki, w 4 następne po 1 słupku, i 24 półsłupki
w 20 i 21 same półsłupki
w 22 robimy 8 słupków, w kolejne 20 po 2 słupki( 40 słupków), 8 słupków, 24 półsłupków
w 23 i 24 same półsłupki
w 25 w 55 pierwszych oczek po 2 słupki9 110 słupków), 24 półsłupki
Kończymy podobnie jak małą kurkę

Oczywiście możemy je modyfikować, szczególnie w ogonie dodawać oczka, a wtedy wyjdzie bardziej falowany, moje kurki to chyba tylko pierwsze były zgodne z pierwowzorem , a potem coraz to inne

Moje stadko jak się dobrze przyjrzymy, okaże się, że nie ma dwóch jednakowych

dzisiejszy dzień był piękny , mieszkam we wspaniałym miejscu , za ogródkiem płynie rzeka, a za rzeką.... ruiny zbudowanego  w latach 1527-1535 zamku, zobaczcie sami

Dziś jeszcze pochwalę się czymś co zrobiłam pierwszy raz , a właściwie co robię pierwszy raz bo jeszcze nie skończyłam , są to szydełkowe kartki z życzeniami dla moich koleżanek
Niestety muszę je poprawić , nie wiem czy widać to dokładnie na zdjęciach, ale usztywniałam je w cukrze i chyba trafiłam na jakąś nieciekawą partię, bo po wyschnięciu zostały białe nacieki i nie wygląda to ładnie, ale myślę, ze sam pomysł jest interesujący, prawda?

14 komentarzy:

  1. Jak to najczęściej bywa trafiłam Tu przypadkiem i bardzo jestem z tego zadowolona.Naoglądałam się bardzo ładnych rzeczy.Zacznę od ślicznego kociaka.Podobały mi się Twoje pisanki i piękne zdjęcia.Noi te śliczne kartki.Moje zamiłowanie to również szydełko i różne prace z nim związane.Jeżeli będziesz miała ochotę na małe odwiedzinki to serdecznie zapraszam.
    http://kaciksznurkaiszydelka.blogspot.com/
    Dziękuję za gościnę i Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za wizytę na moim blogu.I serdecznie dziękuję za opis do kurek.Bardzo chętnie z niego skorzystam i może wkońcu wyjdą mi te kurze ogonki hihihi:)Jolinka-Twoje kurki są śliczne kwiatki również cudo.Co do zamku to szkoda takiego zabytku że sie zmarnował bo napewno byłby przepiękny.Pozdrawiam:)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za opis wykonania kurek. Tylko skończę szydełkowy koszyczek, to zaraz biorę się za kurki. Podglądałam je na różnych blogach z wszystkich stron, ale z opisu najlepiej się robi. Pozdrawiam serdecznie- Maria

    OdpowiedzUsuń
  4. Tworzysz śliczne rzeczy, bardzo starannie wykonane, kiciuś przeuroczy:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne są Twoje kurki i kwiatki również! Masz śliczne widoki z ogródka, też bym tak chciała:) Czy rzeka Was nie podmywa?
    Tak fajnie opisałaś jak się te kurki robi, że pozwoliłam sobie skorzystać z tego opisu :)
    Pozdrawiam i miłego tygodnia życzę!

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny pomysł. A z przepisu na kurki na pewno skorzystam jak już opanuję szydełko :) Dziękuję za odwiedziny.

    OdpowiedzUsuń
  7. Witaj Jolajka.
    Na Twojego bloga trafiłam zupełnym przypadkiem, podczas surfowania w sieci. Trafiłam szczęśliwie, bo nie tylko mogłam pooglądać śliczne rzeczy, które robisz, ale i .... znalazłam wielkanocne kurki :)
    Jestem baaardzo początkująca w dziedzinie szydłowania, a Twój opis wydaje się mi dość zrozumiały, tak więc będę próbowała.
    Dziękuję i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zrobiłam tą kurę (... no i co z tego,że w grudniu...)na Wielkanoc będzie jak znalazł

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne Twoje kurki. Ja tez narobiłam podobnych. Mało ich u mnie zostało.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zapewne jak wiele osób ja też szukając kurek ,trafiłam na tego Bloga.Piękne są kurki i wiele innych tu rzeczy wykonanych przez Ciebie.Ja wracam do szydełkowania ,po wielu ,wielu latach,i powoli jakoś mi ta kurka mała wychodzi ,dzięki dobremu opisowi przez ciebie zrobionemu.Serdecznie Dziękuję i Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie ma za co, zawsze możesz zapytać , chętnie służę pomocą :) pozdrawiam

      Usuń
  11. Bardzo lubię robić na szydełku. Podoba mi sie ten blog. :-)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...